logo
امروز : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۹۰۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان:

جذب بانوان توان‌یاب دنبال می‌شود

جذب-بانوان-توان‌یاب-دنبال-می‌شود
رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان جذب بانوان توان‌یاب را یکی از اهداف اصلی عنوان کرد و گفت: این موضوع در هیأت‌های استانی با جدیت دنبال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ جلیل کوهپایه‌زاده روز دوشنبه در مجمع عمومی و سالانه هیأت جانبازان و توان‌یابان استان با بیان اینکه طبق برنامه راهبردی چهار ساله فدراسیون، توسعه ورزش در بین بانوان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: طی ۴۰ سال گذشته حضور ورزشکاران زن توان‌یاب در عرصه ورزش نسبت به جمعیت کشور نبوده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه حضور ورزشکار زن توان‌یاب در تیم‌های استانی و ملی کاهش یافته است، افزود: فدراسیون تمامی تلاش خود را برای جذب گروه‌های هدف در رشته‌های مختلف به کار بسته است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان با اشاره به اینکه عملکرد بانوان نسبت به آقایان بیشتر است، عنوان کرد: بانوان توان یاب صرف نظر از معلولیتشان بیش از مردان به انزوا گرایش دارند به همین دلیل دعوت از آنان برای حضور در عرصه ورزش مد نظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بیماران مختلفی از قبیل مبتلایان به اوتیسم و کم‌توانان در جامعه داریم که شناسایی استعدادهای آن‌ها ‌می‌تواند به تحقق برنامه‌های این فدراسیون کمک کند که در این میان مشارکت انجمن‌ها و نهادهای غیر دولتی می‌تواند اثرگذار باشد.

کوهپایه‌زاده با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته رشته‌های شمشیربازی و مچ اندازی به رشته‌های کنونی فدراسیون جانبازان و توان‌یابان اضافه می‌شود، خاطر‌نشان کرد: متاسفانه آنگونه که باید و شاید حامیان مالی برای رشته‌های مدال آور جانبازان و توان‌یابان وجود ندارد.

وی نزدیکی مکان‌های ورزشی را عاملی مهم در جذب معلولان و توان‌یابان به حوزه ورزش عنوان کرد و گفت: بی‌توجهی به این موضوع مشکلات و معضلات زیادی به دنبال دارد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان با بیان اینکه طبق ارزیابی سال ۱۴۰۲ هیأت جانبازان زنجان جزو پنج تا هشت‌ هیأت اول کشور اعلام شده است، اضافه کرد: زنجان در برخی شاخص‌ها پیشگام است و باید در سال جاری تحرکات جدی‌تری را نیز انجام دهد.

وی گفت: امسال رقابت‌های پاراالمپیک در پیش است که کسب موفقیت در این رویداد بزرگ در اولویت برنامه‌ها و از اهداف مهم فدراسیون به شمار می‌رود.

کوهپایه‌زاده با اشاره به برنامه‌ریزی مناسب، به کارگیری دانش آکادمیک و با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی پارا‌المپیک ابراز کرد: شرایط را برای برگزاری اردوهای آمادگی و اعزام تیم‌های ملی به مسابقات کسب سهمیه مهیا کنیم تا شاهد درخشش ورزشکاران جانباز و توان‌یاب کشورمان در پاریس باشیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۵
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲